Přeskočit obsah

Jak vytvořit úspěšné tiskoviny

5 praktických rad jak vylepšit vlastní katalogy a prospekty! Poradíme vám, jak zvýšit efektivitu katalogů a prospektů. Zcela zdarma!

1. Grafický design – Grafika

Máte-li design Vašich tiskovin hotový, je možné, že neplní správně své funkce, je potřeba ho přizpůsobit novým zákazníkům. Nebo má jednoduše zastaralý či nepoužitelný vzhled. Takové a mnohé další mohou být důvody pro redesign. Čistá a přehledná grafika formuje u zákazníků první dojem. Rozhodnou se podle ní, jestli chtějí Vaše produkty či služby lépe prozkoumat. Vždy je třeba usilovat nejen o atraktivní vzhled tiskoviny, ale také o to, aby zákazníci snadno a efektivně vstřebali publikované informace. Vyvarujte se samoúčelné kreativě, méně bývá více. Disponujete-li grafickým manuálem, trvejte na jeho používání. Nezapomínejte na značku, ale nepřeceňujte její roli v celkovém grafickém pojetí. Dodržujte souvislosti mezi grafickým návrhem tiskoviny a firemním vizuálním stylem. Máte-li pochybnosti nad výsledkem, svěřte tuto práci specialistům.


2. Písmo a počítačová sazba

Nebudeme Vám nic nalhávat, sazba a práce s písmem představuje spolu s fotografiemi, klíčovou fázi tvorby tiskoviny. Provedení sazby velmi často rozhoduje o úspěšném přijetí sdělení u zákazníků. Pokud se přesto rozhodnete formátovat text svépomocí, dodržujte základní typografická pravidla. Neřídí-li se užití písma Vaším grafickým manuálem, vždy se vyvarujte experimentům! Používejte ověřená písma s dobrou čitelností. Vždy volte přiměřenou velikost písma. Nemáte-li dostatek zkušeností, nesázejte text na rastrovaná pozadí (fotografie). Nepodceňujte tabulky. Nepoužívejte systémová písma a vždy mějte na paměti, že s Vámi připraveným souborem si musí poradit také tiskárna.


3. Fotografie

Fotografujete? Ještě to zdaleka nemusí znamenat výhru a úsporu financí vynaložených za práci fotografa. Kvalitní fotografie prodává. U tiskovin jste ve velké nevýhodě ve srovnání s internetem, na kterém si můžete vypomoci videem. Nic nezkazí kvalitně zpracovaný katalog spolehlivěji, než nekvalitní fotografie. U menších produktů si pohlídejte vykreslení detailů. Nedostatečné rozlišení použitých fotografií se projeví rozmazáním nebo „rozpixelováním“ obrázku. Prodáváte-li produkty v několika barevných mutacích, vždy trvejte na věrném podání barev při tisku. I když dnes již existují technologie umožňující tisk obrázků v prostoru RGB, v drtivé většině Vašich zakázek bude nutné použité obrázky převést do barevnosti CMYK.


4. Tisk

Také Vás pravidelně kontaktují tiskárny s nabídkou na zaručeně nejlepší možnosti tisku? Dobrá zpráva je, že na trhu v současnosti existuje v oblasti tisku velká konkurence. Tento fakt můžete využít při jednání o cenách. Ne každá tiskárna je však schopna realizovat konkrétní zakázku v požadované kvalitě a termínu. Vždy si ujasněte preference. Zda požadujete kvalitu, termín nebo cenu. Pro zadání Vaší zakázka budete potřebovat specifikovat požadovaný formát, barevnost, vazbu, materiál, povrchovou úpravu a množství – náklad. Většina tiskáren dnes již také poskytuje dopravu realizovaných tiskovin k zákazníkovi. Z naší praxe máme nejlepší zkušenosti s kontrolou prvního výjezdu přímo v tiskárně, kterou doporučujeme i zdatnějším zadavatelům.


5. Online publikování

Používáte pro své obchodní aktivity internet? A používají internet také vaši zákazníci? Ukažte jim Vaše tiskoviny online. Internetová populace stále roste. I když klasickou tiskovinu internet v dohledné době nenahradí, může představovat online publikování pro Váš business zajímavou alternativu. Počet projektů, jež umožňují publikování elektronických verzí tiskovin, neustále roste. Nebojte se internetu. Oslovte více potenciálních zákazníků. Publikujte online. Máte-li zájem o tuto službu a potřebujete odbornou pomoc, rádi Vám vyjdeme vstříc.